В Берліні я провів дві доби, цього часу звісно мало аби пізнати місто, але достатньо, щоб з ним познайомитися. Сьогодні ми поглянемо на речі, що впали в око українському туристу.
ХХ ст. добре познущалося над Берліном. Тож, з початком нового століття, Берлін перетворився на великий будівельний майданчик, що в підсумку перетворить місто на фасад нової Німеччини.
В свою чергу це зробило місто еклектичним. Тут сучасність спокійно гармонує з історією.
Берлін - туристичне місто.
Берлін - інтернаціональне місто, що стало домівкою для багатьох національностей. Іранці гуляють весілля перед Бранденбурзькими воротами.
Супермаркет - де торгують польськими, українськими, російськими та ізраїльськими продуктами харчування.
Магазин російської книги. У російської діаспори існують свої газети та радіо Русскій Берлін.
Головним відкриттям стало те, що Берлін важко назвати чистим містом. Адже, з дитинства, неодноразово доводилося чути про чистоту Берліна і "нам так нє жить".
Тут буденністю є обліплені рекламою стовби.
Дорожній знак в урядовому кварталі.
Парк Тіргартен в декількох метрах від Рейхстага та Бранденбурзьких воріт.
Витоптаний газон перед Рейхстагом.
Раптово закінчився тротуар.
Можливо причиною слугує дух свободи та довіри, що вітає над Берліном. Наприклад люди, котрі сплять під мостом Мольтке, в урядовому кварталі.
Або ось просто кролики "пасуться" на газоні.
Проте інколи ця вольність аж дивує.
Собаки їздять без намордників в метро.
Тут продають цигарки в автоматах на вулиці.
Порнокрамниця
Тут спокійно рекламують пиво на зупинках громадського транспорту.
Загалом система громадського транспорту представлена автобусами, трамваями метро і електричкою.
Квиток на дві години вартує 2,8 євро. Проте в автобусах ви не зустрінете кондукторів, а в метро турнікетів. Ви просто купуєте в автоматі квиток і пробиваєте його на станції перед відправленням. Проїдете зайцем, чи ні - залежить від вас. Проте якщо попадетесь контролеру...
Берлінське метро, чогось, всі порівнюють з київським. Як на мене не зовсім коректне порівняння. Адже берлінське метро виконує радше роль "маршрутки", що зупиняється кожні 100 м. Тож і станції тут виглядають утилітарно.
А от, що дійсно дивує так це виходи з метро. Вони організовані посеред дороги і людям, в прямому сенсі, потрібно перебігати дорогу, щоб потрапити до підземки.
На більші відстані використовується міська електричка. Її станції теж виглядають утилітарно.
Часто навіть без навісів.
Сама ж дорога проходить на рівні других третіх поверхів будинків, що впритул підходять до залізниці.
Звісно всередині електричка нічим не схожа на українську.
Берлін велосипедне місто.
Велопарковка біля станції електрички.
Така картина - буденність для міста.
Барахолка
А от повною несподіванкою було зустріти крамницю Секонд-Хенду.
Причому ця крамниця знаходиться в Західному Берліні на перехресті
Курфюрстендамм (вулиця найдорожчих бутиків міста) та Левісхамштрассе.
Такий він Берлін.
Далі буде...