середу, 29 жовтня 2014 р.

Херсон

001_hf До Херсону я приїхав автобусом з Миколаєва увечері в понеділок. Я був дуже стомлений і місто, на противагу мого останнього візиту до нього у 2008, видалося якимсь переляканим, швидким, безумним, але в перший день я це все списав на велику втому. І виспавшись ранком наступного дня, з новими силами, розпочав знайомство з містом. Загалом я тут провів 4 дні і мав достатньо часу щоб оглянути місто, та спробувати себе відчути звичайним мешканцем Херсона. В цій публікації я не буду акцентувати увагу на будівлях і пам'ятниках, котрі бачив в минулий раз і фото яких опубліковано у блогах багатьох мандрівників. Хто ж хоче почитати опис моєї поїздки у 2008 році то будь ласка http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=702788

Отже поїхали

Херсон засновувався як фортеця, котра як і Запоріжжя досить скоро втратила своє значення. Однак на противагу Запоріжжю йому пощастило і він став губернським центром. Я неодноразово чув від мандрівників, що Миколаїв то фігня у порівнянні з Херсоном, а от Херсон то місто класне, приємне і тп. Сівши на автобус в Миколаєві я поїхав знайомитися та працювати у Херсоні, їхати менше години по непоганій дорозі 1_hf

Заселився я в гуртожиток ХДУ і тут же мене порадували 2_hf

Місцеві кажуть, що загалом воду подають цілодобово, однак не радять її пити. Що ж погані новини на цьому не закінчувалися. Також місцеві не радили виходити на вулицю після 9 особливо прогулюватися парком. І на то є причини в місті окрім центральних вулиць ніде не горять ліхтарі і досить просто покалічитися. Та і сам центральний парк виглядає... Ось це наприклад центральний став у парку, правда дуже гарно 3_hf

А поряд з ним пасуться кози і це самісінький центр 4_hf

Але не все так погано в центральному парку, тут є навіть велодоріжка 5_hf

Правда місцева влада вирішила, що велосипедисти можуть дуже сильно ганяти по парку, тому місцями обмежила їх швидкість за допомогою лежачих поліцейських 6_hf

Найбільшою визначальною пам'яткою парку є Херсонська фортеця, точніше її відсутність. Фортеця, побудована у 18 столітті, простояла до 1950-х років, коли вирішили на цьому місці розбити парк, бо в місті не було більш придатного місця, тому всі ті 200(?) будівель знесли. Єдине що залишилось від неї це цей колодязь 7_hf

8_hf

І якимсь чудом Свято-Катериненський (Спаський) собор 9_hf

Абсолютно нетипова для православних храмів архітектура 10_hf

В ньому поховано Потьомкіна 11_hf

Та інших важливих особистостей того часу 12_hf

Тут навіть похований невідомий генерал 13_hf

Також на території парку, поряд з церквою розташована телестанція 14_hf

Забувсі, у парку є одна важлива цікавинка - це ворота та вали (попереднє фото зроблене з нього), ще одні залишки від фортеці 15_hf

16_hf

До речі неправильно вважати, що скинувши Леніна 17_hf

Ми покінчили з ним, так я живу в місті де Ленін ще стоїть і де є самий Ленінський район в світі :), але і в інших містах багато топонімів Леніна. Наприклад, парк про котрий я розповідав вище називається Ленінського Комсомолу, а поряд з ним - парк Леніна. Однак саме місто дуже патріотичне, усюди висять прапори, люди в побуті спілкуються українською, по місцевому телебаченні багато новин про патріотів, армію і допомогу. Місто навіть можна вважати етаким Бандерштатом-на-Дніпрі. Вже навіть місцева самооборона почала люструвати 20_hf

Однак, мабуть, не всім це подобається 21_hf

Проте вата тут така ж як і усюди, тобто дурна 22_hf

Ідеш такий по місту, а тут бац 23_hf

А якщо не уважний, то бац 24_hf

Однак попереджують не тільки про цеглу з дахів, а і про ями на дорогах, гарна ідея 25_hf

Само ж місто виглядає як на першій світлині, або десь так 26_hf

Сучасна архітектура ніяка 27а_hf

27_hf

28_hf

Стара потроху розвалюється 29_hf

Однак вона набагато краще за сучасну 30_hf

31_hf

31а_hf

А ще на старих будівлях, в більшості випадків, висять ну дуже круті таблички, не те що сучасні 32_hf

Херсон, як і його побратим багаті на старі артефакти 33_hf

З креативним підходом 34_hf

У мене лише одне питання: Нащо? 35_hf

Проте в місті стоять дуже круті лавки, мені сподобалися 36_hf

Парк Слави 37_hf

На одній зі стел розташований генеральний план міста 1980-х років, крута штука 38_hf

На задньому фоні позаминулого кадру видна Херсонська обласна бібліотека. Мабуть найкрутіше місце в місті. 39_hf

Це не просто бібліотека з інтер'єрами з радянських часів 40_hf

Де можна посидіти за компом 41_hf

Послухати аудіопластинки 42_hf

Це цілий культурний центр, де є дитячий куточок 43_hf

Можна просто пограти у шахи 44_hf

Тут також проводяться постійні виставки та різні культурні заходи 45_hf

Музей же Краєзнавчий о крім класної реклами представляє з себе стандартний радянський музей, де більшість залів присвячені 2 світовій. 46_hf

Може я ще був молодим у 2008 році і ще не бачив, ані Тернопіля, ані Полтави, ані Сум тому воно сподобалося, але зараз я мав зовсім протилежну думку. Все, що я бачив виглядали сірим, скромним у порівнянні з іншими містами України однієї категорії, та навіть Миколаїв однозначно мені більше сподобався. На початку посту я писав про його губернскість, так от за ті 4 дні, що я провів в Херсоні ніщо мені так і не дало натяк на його губернський статус, якесь провінційне, депресивне місто на берегу Дніпра, в якому однозначно не хотілося би жити, однак люди тут живуть добрі і патріотичні. 47_hf