неділю, 2 жовтня 2016 р.

Литовська залізниця

Сьогодні розповім про Литовську залізницю та свої враження про неї.
1

В 1850-ті рр. розпочато будівництво залізничної лінії Санкт-Петербург - Варшава, частина котрої проходила через Віленську губернію. 4 вересня 1860 р. на вокзалі Вільнюса пролунав гудок першого потяга. Так розпочалася історія Литовської залізниці. Саме в Литві знаходяться перші залізничні тунелі Російської імперії. В Вільнюсі побудови 1860 р., вже не діючий, а от в Каунасі 1862 р. ще діючий.
В далечині видніється тунель 1862 р. побудови в Каунасі
1 (3)


Сьогодні довжина залізничної мережі складає 1749 км, з них лише 122 км електрифіковані.
2

Залізниця знаходиться під управлінням Литовської залізниці (Lietuvos Geležinkeliai). 
Фірмові кольори
2 (2)

Сайт залізниці представлений чотирьма мовами: литовська, англійська, російська та китайська. А от квиточок можна купити володіючи литовською, англійською, або російською мовами.
Квиток
IMG_20160831_102504

Країною бігає велика кількість пасажирських потягів, а от закордон вибір невеликий. Прямий потяг до Москви нещодавно відмінили. Тож тепер можна поїхати або до Мінська, або транзитним потягом до Москви та Калінінграда. Навіть з Ригою та Таллінном відсутнє залізничне сполучення.
На передньому плані Шкода до Тракаю, на задньому плані Пєса на Мінськ
3

Довгий час країною бігали потяги зроблені за часів СРСР, проте вже декілька років відбувається кардинальне оновлення рухомого складу.
4

На головних маршрутах країни Вільнюс-Тракай, Вільнюс-Каунас бігають новенькі двоповерхові Шкоди
Ліворуч Шкода на Каунас, праворуч Песа до аеропорту
5
Шкода в Тракай
6 (2)

В середині  Шкод є розетки та безкоштовний wi-fi, так що мандрувати одна насолода.
7

В Шкодах на Каунас є 1 (1 поверх) та 2 клас (2 поверх). В чому різниця ми так і не зрозуміли.
6

DSCN5657

На інші напрямки або бігають радянські тепловози, або новенькі Песи
8

до Аеропорту бігає рельсобус від Песи
8 (2)

Литовська залізниця обслуговує також і вантажні перевезення. Адже країна є морськими воротами для Білорусі. Проте звісно великі состави, як в нас, тут не зустрінеш.
9

А тепер трошки про вокзали.
Вокзал в Єв'є. Населення - 4 915 чол. 
10

В Вільнюсі - сталінський ампір
11

В середині стоїть макет Привокзальної площі
12

12 (2)

Та Литовської залізниці. Прикольна задумка
13

На платформах встановлені електроні табло, проте взагалі відсутні будь-які навіси. Причиною мабуть слугує те, що потяг стоїть на станції задовго до відправлення, тож в нього можна спокійно сісти, а не чекати на пероні.
14

Так як через Вільнюс проходить транзитний потяг Москва-Калінінград, то є окремий перон огороджений для росіян зі своїм дьюті-фрі
15

Наступний вокзал Каунас. Теж радянська будівля
16

17

На фасаді висить пам'ятна дошка, японському віце-консулу, котрий допомагав євреям тікати від нацизму
18

Всередині вокзалу
19

Чогось вліпили сюди ще джип, загадка
20

Перони, окрім першого, вже йдуть накриті. До речі бачите парканчик між колій. Мабуть литовці теж полюбляють перебігати через колію, гарна ідея для боротьби з бігунами
21

Також тут на вокзалі встановлено пам'ятник великому проекту, котрий вже років двадцять існує на папері. Рейл Балтіка - мрія побудови швидкісної залізниці від Гельсінкі до Берліну, навіть пам'ятник відкрили, а залізниці все немає
22

На тому в принципі все. В Латвії та Естонії ми не їздили потягами, тож нема чого сказати. Відомо лише, що в Естонії нещодавно закупили Штадлєри та повністю замінили радянські тепловози
75754561
Джерело

А от в Латвії бігають старенькі РВР тільки трошки модернизовані
23